PROCEDURA WYDAWANIA DUPLIKATÓW DOKUMENTÓW SZKOLNYCH
ZARZĄDZENIE NR 2/2014
DYREKTORA
Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kazimierzu Dolnym
z dnia 30 kwietnia 2014r.
w sprawie wprowadzenia opłat za wydawanie duplikatów świadectw i dyplomów, kart rowerowych oraz legitymacji szkolnych.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity: Dz. U. z 2004 r. Nr 256,
poz. 2572 ze zm.).
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw,
dyplomów państwowych i innych dokumentów szkolnych (Dz. U. 97. poz. 624 ze zm.).
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 ze zm.).
§ 1
Wprowadzam w Szkole Podstawowej Nr 2 w Kazimierzu Dolnym procedury i opłaty, za wydanie duplikatów świadectw i dyplomów oraz legitymacji szkolnych.
§ 2
1. Procedury stanowią załącznik Nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
2. Wysokość aktualnych opłat zawiera załącznik do Procedur.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
………………………………………
Dyrektor szkoły
Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 2/2014
z dnia 30 kwietnia 2014 r.
PROCEDURY OPŁAT ZA WYDAWANIE
duplikatów świadectw, dyplomów, legitymacji szkolnych i kart rowerowych
Podstawa prawna:
1.Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity: Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz.
2572 ze zm.).
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw,
dyplomów państwowych i innych dokumentów szkolnych (Dz. U. 97. poz. 624 ze zm.).
3.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 ze zm.).
§ 1.
I. Postanowienia ogólne
1. Duplikaty świadectw szkolnych, dyplomów, legitymacji szkolnych, kart rowerowych są
wydawane na pisemny wniosek zainteresowanego skierowany do dyrektora szkoły
(Załącznik Nr 1).
2. Duplikaty świadectw szkolnych, dyplomów i legitymacji szkolnych wydawane są odpłatnie.
3. Duplikaty mają moc oryginału i mogą być wystawiane ponownie.
4. Duplikat wydaje się na druku według wzoru obowiązującego w dniu wydania oryginału
świadectwa, dyplomu. Na pierwszej stronie u góry umieszcza się wyraz „Duplikat”, na duplikacie
nie umieszcza się fotografii absolwenta.
§ 2.
II. Świadectwa, dyplomy szklone
1. W przypadku utraty lub zniszczenia świadectwa, dyplomu szkolnego w celu uzyskania jego
duplikatu lub odpisu należy:
a) złożyć w sekretariacie szkoły (przesłać listem na adres szkoły) pisemny wniosek skierowany do
dyrektora szkoły o wydanie duplikatu z określeniem:
- danych wnioskodawcy - nazwisko pod jakim uczył się, data i miejsce urodzenia, adres do korespondencji i numer telefonu,
- rodzaju dokumentu,
- roku ukończenia szkoły,
- wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( tekst jednolity: Dz. U. 2002 r. Nr 101, poz. 926),
b) wnieść w sekretariacie szkoły opłatę w wysokości określonej w załączniku do ustawy o opłacie
skarbowej (załącznik nr 2).
2. Odbiór dokumentu następuje w sekretariacie szkoły w terminie 14 dni roboczych od daty złożenia
wniosku – osobiście lub przez osobę upoważnioną przez wnioskodawcę.
§ 3.
III. Legitymacje szkolne
1. W przypadku utraty lub zniszczenia legitymacji szkolnej, w celu uzyskania duplikatu należy:
a) złożyć w sekretariacie szkoły pisemny wniosek do dyrektora szkoły o wydanie duplikatu,
b) dostarczyć zdjęcie (format 30 x 42 mm) opisane danymi ucznia (imię i nazwisko),
c) wnieść w sekretariacie szkoły opłatę w wysokości określonej w załączniku do ustawy
o opłacie skarbowej (załącznik nr 2).
2. Odbiór duplikatu następuje w sekretariacie szkoły w terminie 14 dni roboczych od daty złożenia
wniosku.
3. Duplikaty legitymacji szkolnej wystawia się z fotografią.
§ 4.
IV. Poświadczenie kopii z oryginałem.
1.Dyrektor szkoły poświadcza zgodność kopii z oryginałem świadectwa, dyplomu lub innego druku
szkolnego, gdy jest to niezbędne dla złożenia kopii w aktach tej szkoły. Na każdej stronie kopii
należy umieścić: adnotację „Stwierdzam za zgodność z oryginałem”, datę i pieczęć urzędową
szkoły oraz podpis i pieczęć dyrektora szkoły lub upoważnionej przez niego osoby.
2. Dyrektor szkoły poświadcza zgodność od jednej do trzech kopii świadectwa ukończenia szkoły
w ostatnim roku nauki również wtedy, gdy jest to niezbędne dla celów rekrutacji. Na każdej stronie kopii umieszcza się: adnotację „Stwierdzam zgodność z oryginałem”, datę, pieczęć urzędową szkoły oraz podpis i pieczęć dyrektora szkoły.
3. Odbiór osobisty lub przez osobę upoważnioną przez wnioskodawcę w terminie 3 dni roboczych
od daty złożenia wniosku.
Załącznik Nr 1 do Procedur opłat za wydanie
duplikatów świadectw, dyplomów i legitymacji
szkolnych
Kazimierz Dolny, dnia ......................r.
................................................
(imię)
................................................
(nazwisko)
.....................................................................
(ulica, nr domu i mieszkania)
.....................................................................
(nr kodu – miejscowość)
Pani Marzena Sypuła
Dyrektor
Szkoły Podstawowej nr 2
w Kazimierzu Dolnym
WNIOSEK
Proszę o wystawienie duplikatu karty rowerowej syna / córki.....................................................
(imię nazwisko)
z klasy ..........................................
Oryginał karty rowerowej uległ ....................................................................................................
(podać okoliczności / zniszczona, zagubiona)
Załączniki:
- Zniszczony dokument jeżeli jest w posiadaniu wnioskodawcy
.......................................
(podpis wnioskodawcy)
Decyzja
Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 2
w Kazimierzu Dolnym
..................................................................................................................................................
...........................................................
(podpis / pieczątka nagłówkowa szkoły)
Numer duplikatu: ............................
Data wystawienia: ........................... ....................................................... dn. ..............................
………………………………………….
(potwierdzam odbiór duplikatu własnoręcznym podpisem)
Prosimy o wpłacenie należnej kwoty do sekretariatu szkoły:
- duplikat karty rowerowej – 9 zł
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity: Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.).
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych dokumentów szkolnych (Dz. U. 97. poz. 624 ze zm.).
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 ze zm.).
Załącznik Nr 2 do Procedur opłat za wydanie
duplikatów świadectw, dyplomów i legitymacji
szkolnych
1. Za wydanie duplikatu świadectw, dyplomów i legitymacji szkolnych wysokość opłat wynosi:
a) 26,00 złotych - za wydanie duplikatu świadectwa lub dyplomu, pobiera się opłatę
w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od legalizacji dokumentu.
b) 9,00 złotych - za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej pobiera się opłatę w wysokości
równej kwocie opłaty skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu.
2. Opłatę należy wnieść w sekretariacie szkoły.